Hatalmas érdeklődés kísérte az alapításának 240. évfordulóját ünneplő BÁV háromnapos tavaszi művészeti aukcióját. Az árverésre került tételek nagy része elkelt, jó néhány közülük, az élénk licitharcok után a kikiáltási ár többszöröséért, sőt akadt műtárgy, amely a 12-szereséért. Az aukció slágere a katalógus címlapján is szereplő holland festmény és egy anatóliai szőnyegritkaság volt.
A várakozásoknak megfelelően az első napon óriási kereslet volt az antik és modern ékszerek iránt egyaránt: a zsúfolásig megtelt teremben a gazdag és változatos kínálatot nyújtó 278 tétel szinte maradéktalanul elkelt. A leütési árak többsége 100 és 400 ezer forint között mozgott, de a nívós brilliáns ékszerek esetében a millió fölötti, sőt a többmilliós leütési csúcs sem volt ritka. Az aukció szenzációja ezúttal az a Bécsben készült, mikro-mozaik technikával díszített aranyszelence volt, amelyért az elszánt gyűjtők között izgalmas licitharc alakult ki. Végül a kikiáltási árának több mint háromszorosáért, 4,6 millió forintért talált gazdára.
Megkülönböztetett figyelem kísérte a 18.-19. századi, gyönyörűen megmunkált, míves antik ékszerek választékát. Egy 18. századi, gyémánttal díszített arany női gyűrű hatszoros leütési áron kelt el, és élénk licitálás folyt az antik ékszerkollekció két másik egyedi darabjáért, a dagerrotípiát rejtő eljegyzési karkötőért és a bilincs karékért is. A különleges kitüntetések, emlékplakettek és szelencék kínálata is elnyerte a gyűjtők tetszését, a legmagasabb leütési árat az a Vöröskereszt-kitüntetés érte el, amelyet egy, az Osztrák Vöröskeresztben nővérként dolgozó grófnő kapott 1929-ben.
Kelendőek voltak a férfiak által igen kedvelt márkás karórák (IWC, OMEGA). Ahogy az várható volt, a zsebórák közül egy ritkaságnak számító, egyedi szépségű, a 19. század első feléből származó, két mozgó harangot ütő angyalfigurával díszített óra volt a sláger, melynek leütési ára több mint kétmillió forint lett. Az árverés végén kerültek kalapács alá a nagyméretű brilliánsokkal ékesített ékszerek. A választék nem csupán gazdag és változatos volt, de a női vásárlók körében igen kedvelt, finom megmunkálású ékszereket kínált, amelyek egyben jó befektetésnek is számítanak. Ennek eredménye megmutatkozott: a tételek jellemzően magas leütési árakon szinte teljes egészében elkeltek.
Kiegyensúlyozott kereslet jellemezte a második napon a festmények árverését, különösen élénk érdeklődés mutatkozott a kismesterek (Berkes, Háry, Gergely, Neogrády) 150-450 ezer forintos sávban mozgó munkái iránt. Némi meglepetésre a legnagyobb, négyszeres árugrást két, igen mutatós keretben elhelyezett metszetpár érte el. A festménynap slágerét a kikiáltási árát megkétszerező és 10 millió forint fölötti értéken elkelt, a katalógus címlapján szereplő kép, Geraldine Jacoba Bakhyzen holland festőnő Csendélet virágokkal és gyümölcsökkel című alkotása jelentette. Millió fölött kelt el Ifj. Markó Károly 1877-ben készült tájképe és Schaffer Béla Csendélet antik kancsóval című munkája is. A piaci igények változását mutatja, hogy erőteljesen érződött a modern és kortárs művek iránti változó vásárlói érdeklődés. Ezzel együtt Gyémánt László, Szász Endre, Hincz Gyula képei mellett Szabó Gyula egyik főműve, az 1969-ben készült Aranyhíd is közel kétmilliós árat ért el.
A több évszázadot felölelő bútorkínálatból a legkeresettebbek a kisméretű, mutatós darabok voltak, amelyeket igen kedvező áron vásárolhattak meg az érdeklődők. A változatos és igényesen összeállított szőnyegkollekcióból főként a kaukázusi szőnyegek iránt volt kiemelkedő kereslet, a kikiáltásinál jelentősen magasabb áron találtak vevőre. A várakozásoknak megfelelően a legnagyobb érdeklődés az igazi szenzációnak számító, anatóliai Yürük szőnyegért folyó licitharcot kísérte, melynek nyomán a több száz éves ritkaság a kikiáltási ár háromszorosáért, csaknem négymillió forintért kelt el.
Nagy vásárlási kedv jellemezte a harmadik napon a műtárgyaukciót is, az első blokk kínálatában szinte minden műtárgy elfogyott. A vevők változó ízlését tükrözte, hogy az igen dekoratív Jugendstil és art deco dísztárgyak mindegyike gazdára talált. Egymást követték a magas leütések: a nagy izgalommal várt, Claudius (Johann) Herr által jegyzett porcelán biedermeier női portré közel háromszoros, a rendkívül dekoratív, szecessziós ezüstdíszítménybe foglalt üveg csemegéskosár négyszeres kikiáltási áron került új tulajdonosához. Népszerűek voltak a keleti, különösen a japán műtárgyak: a bravúrosan aprólékos, halakat etető társaságot ábrázoló Satsuma dísztál ötszörös, a finom motívumokkal díszített, színes festett rekeszzománc Cloisonné díszváza tizenkétszeres /!/ áremelkedést ért el.
A műtárgynap tudatosan a Zsolnay-kollekció köré szerveződött, ami – a leütési árak és az izgalmas licitharcok tanúsága szerint – sikeresen vonzotta a Zsolnay-gyűjtők egyre bővülő körét. Teljes egészében elkeltek a 19.-20. századforduló körül készült, historizáló dísztárgyak, az 1902-ben készített, várral és panorámaképpel díszített, mindössze 15 cm-es miniatűr váza közel egymillió forintért, az ugyanebben az évben, Sikorski Tádé formaterve alapján készült, mikulásvirággal dekorált váza másfél millió forintért talált vevőre, hasonlóan a kollekció utolsó darabjaként kalapács alá került, aranyfácánokkal díszített virágtartóhoz.
Az utolsó blokkban kínált antik ezüsttárgyak szintén csaknem mind elfogytak, a legmagasabb leütési árakat a történeti Magyarország területén készített ötvös munkák érték el. A rendkívül ritka, szétszedhető kassai empire gyertyatartó párért, a Besztercebányán 1670 körül, valamint 1700 körül készített barokk díszkanalakért olyan heves licitharc folyt, hogy a közönség nagy tapssal köszöntötte a nyerteseket.
Az alapításának 240. évét ünneplő BÁV sikeres művészeti aukciót zárt. A cég legközelebb november 12-13-14-én rendez művészeti árverést, amelyre a műtárgyfelvétel valamennyi műkereskedelmi boltjában folyamatos és 2013. szeptember 6-án zárul.