Vajon mire gondolt a művész? Középiskolás irodalmi elemzéseink kulcsfontosságú kérdése, amelyre sosem kaphattunk biztos választ. A képzőművészettel sincs ez másként, kutatások, teóriák segítenek egy adott műalkotás megértésében, viszont teljesen aligha tudunk belehelyezkedni a festmény létrejöttének körülményeibe, a korba és a miliőbe, amelyben az alkotás született. A kortárs művészet esetében azonban sokkal közelebb kerülhetünk a válaszhoz, és nem csak azért, mert a művésszel azonos időszakban élünk. Szerencsére arra is megvan a lehetőségünk, hogy ellátogassunk az alkotó műtermébe, megtekinthessük a készülőfélben lévő munkákat és az eladásra szánt kész műveket is, hogy kérdezzünk a művésztől és első kézből nyerhessünk ismereteket a munkamódszeréről, az aktuálisan őt foglalkoztató művészi kérdésekről, témákról és a terveiről is. Látni a helyet, ahol a művész nap mint nap dolgozik, kísérletezik és alkot, már önmagában is tartalmas élményt jelent. Személyiséget kapcsolni a művekhez pedig talán még izgalmasabb.
A kortárs művészet megismerésének egyik legjobb módja lehet a műteremlátogatás, így az Art Advisory Budapest művészeti tanácsadói az utóbbi időben egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy minél több alkotó műtermébe juthassanak el az érdeklődők. Folytatva tehát a népszerű műteremlátogatás sorozatát, a szervező műtárgy.com a művészek mögött álló galériákkal együttműködve, idén tavasszal újabb műtermek ajtaját nyitja meg a kortárs művészet szerelmesei előtt.
Március 13-án Mátyási Péter (1982) festőművész műtermébe lehet betekinteni. A budapesti művész a Magyar Képzőművészeti Egyetemen és a londoni Chelsea College of Art Design-on folytatott tanulmányokat, több nagy presztízsű nemzetközi vásár, például a New York-i The Armory Show kiállítója is volt. Saját megfogalmazása szerint munkáinak középpontjában hétköznapi fogalmak állnak, ilyenek a személyes és kollektív emlékezet, a mementó és a csodálat, valamint az utóbbi időben főleg az ember és a természet kapcsolata. A festészet számára egy tudatos munka, amely ugyanakkor sok improvizációt hordoz magában.

Barakonyi Zsomborhoz (1972) március 20-án látogathatnak el. Műtermében legújabb alkotásait tekinthetjük meg. Festményein ismerős helyszínek, mindennapi jelenetek bontakoznak ki a szemeink előtt, újszerű ábrázolásmóddal, éteri töltetet kapva. Az urbánus helyszíneket elborító ragyogó fény, a megváltoztatott színárnyalatok a realistának tűnő életképeket elemelik a valóságtól és misztikus atmoszférát kölcsönöznek neki. A műteremlátogatáson résztvevők megtudhatják, hogy milyen hordozóra dolgozik legszívesebben a művész, illetve, hogy milyen technikai megoldások segítségével éri el képei különleges hatását.

A harmadik, március 27-i alkalmon Majoros Áron (1982) és Esse Bánki Ákos (1982) közös műtermét lehet megtekinteni, így egyszerre pillanthatunk bele egy szobrász és egy festőművész munkájába. Majoros Áron szobrai arctalan figurák, egyszerre jelenítenek meg testet és test-hiányt. A művész új anyagokat és eszközöket használ, a plasztikai hatások intenzitását tovább gazdagítja színekkel, fénnyel és akár a vetítés effektusaival.
Esse Bánki Ákos új képein a terek struktúrája kerül a fókuszba. Energikus kolorizmust vegyít a dinamikus, a képmezőt szétfeszítő húrarchitektúrával. Egy ember nélküli, különös színekbe burkolódzó, víziószerű világ nyílik meg a vásznain.

A műtermekben szakmai beszélgetés során a látogatók bepillantást nyerhetnek a művészi alkotófolyamatba, megismerhetik a művészeket, illetve a művészek mögött álló galériákat is. A műteremlátogatásokat műgyűjtőknek, a kortárs művészet iránt érdeklődőknek, valamint műkedvelőknek egyaránt ajánljuk. A programról további információk itt találhatóak.